Travessa Panticosa - Vignemale

Durada 5 dies
Propera travessa del 2 al 6 de gener

Aquesta proposta d’itinerari pot variar al vostre gust. És possible adaptar-la en 4 o 3 dies, sempre d’acord amb les condicions de neu i meteorologia. Nosaltres us proposem fer-la en 5 dies.

Dia 1

Balneari de Panticosa (1640m) Refugi de Bachimaña (2200m) – Coll de l’Infern (2721m) – Coll de Tebarray (2782m) – Refugi de Respomuso (2220m)

Sortirem de Banys de Panticosa direcció al refugi de Bachimaña. Des de allà continuarem cap a l’oest, sempre en ascens i passant pel costat dels Ibones Blaus fins a assolir el coll de l’Infern, lloc des d’on tindrem molt a mà el Pic Tebarray. Si les forces ens acompanyen pujarem a aquesta coneguda muntanya on podrem gaudir d’unes precioses vistes. Ja només ens quedarà passar a través del Coll Tebarray i gaudir de l’esquiada per la vessant nord fins al refugi Respomuso on passarem la primera nit.

15,5kms

+1350 m / -650 m

7 h

Dia 2

Refugi de Respomuso (2220m) – Pic Cambales (2965m) – Refugi Wallon (1865m)

Sortirem del refugi Respomuso direcció est recorrent el barranc Campo Plano i passant per l’embassament que duu el mateix nom i els Ibons de la Fatxa. Pujarem fins al coll de la Fatxa des d’on pujarem a la punta Aragó (2918m) o el Bec Cambales. Des d’allà ens espera un magnífic descens per la vessant francesa fins al refugi Wallon.

14,1 kms

+800 m / -1150 m

5 h

Dia 3

Refugi Wallon (1865m) – Coll d’Arratille (2526m) – Coll dels Mulos (2591m) – Refugi d’Oulettes de Gaube (2150m)

Ens espera un dia espectacular d’esquí de muntanya gaudint de les immillorables vistes sobre la cara oest i nord del Vignemale. Sortirem del refugi seguint el fons de vall en direcció sud passant pel Lac d’Arratille i continuant fins al coll del mateix nom. Des del coll baixarem per creuar la capçalera de la Vall de l’Ara i ascendir al coll dels Mulos. La segona esquiada del dia ens portarà fins al refugi d’Oulettes de Gaube on passarem la nit immersos en un dels paratges més alpins dels Pirineus.

11 kms

+980 m / -680 m

6 h

Dia 4

Refugi d’Oulettes de Gaube (2150m) – Pic Long de Vignemale (3298m) – Refugi d’ Oulettes de Gaube (2150m)

Una altra increïble jornada als voltants del Vignemale on intentarem emprendre la seva ascensió. Des del refugi pujarem fins a la Hourquette de Ossoue i continuarem en descens cap a la glacera d’Ossoue passant per la vora del refugi Baysellance. Aquí continuarem amb l’ascens per la glacera d’Ossoue, segona glacera més extensa del Pirineu, fins a la part més alta. En aquest punt, ja als peus del Vignemale, decidirem si continuar fins al cim mitjançant grimpada i sense esquís o iniciar directament el descens cap al Refugi d’Oulettes desfent el camí fet el matiex matí.

14,3 kms

+1620 m / -1620 m

8 h

OPCIÓ B: En aquesta jornada tenim l’opció de passar el dia descansant al refugi ja que aquesta jornada és força dura. Una altra opció és ascendir el Petit Vignemale (3032m) reduint així el desnivell que haurem d’afrontar a 900 metres d’ascens i els mateixos de descens.

Dia 5

Refugi d’Oulettes de Gaube (2150m) – Coll dels Mulos (2591m) – Coll de Rètol (2650m) – Balneari de Panticosa (1640m)

En el nostre darrer dia de travessa pujarem de nou al coll dels Mulos o al coll d’Oulettes per continuar amb el descens per la vall d’Ara. Seguidament emprendrem l’ascensió al coll Letrero i continuar fins a les dents de Batanes. L’última esquiada de la travessa ens portarà fins al Balneari de Panticosa per finalitzar amb un magnífic sabor de boca després de cinc dies molt ben aprofitats.

17,3 kms

+1120 m / -1620 m

7 h

OPCIÓ 4 DIES

Opció A: Banys de Panticosa – Refugi Wallon – Refugi Oulettes – Vignemale –Refugi Oulettes – Banys de Panticosa

Opció B: Banys de Panticosa – Refugi Respomuso – Refugi Wallon – Refugi Oulettes – Banys de Panticosa

OPCIÓ 3 DIES

180 €
240 €
300 €
Contacta amb nosaltres per més informació